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Update: 9.05.2018, 21:55 Uhr
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Battle for Azeroth: Neugestaltung des Belohnungssystems im PvP

Die Belohnungen im PvP in World of Warcraft werden sich auch in der neuen Erweiterung Battle for Azeroth wieder stark verändern. Entwickler Phalanx hat sich die Zeit genommen, um ein paar offizielle Informationen dazu preiszugeben.

In seinem Posting geht er auf das neue Rangsystem, die Itemlevel Struktur, Eroberungspunkte und einiges mehr ein. Wir wollen euch eine kurze Zusammenfassung dazu liefern.

 

Die wichtigsten Infos aus dem Bluepost

Wie ihr es von anderen Blizzard Spielen her kennt wird es ein neues Rangsystem geben. So werdet ihr mit einer bestimmten Wertung verschiedene Stufen erreichen können. Diese könnt ihr dann auch direkt im Interface einsehen. Außerdem soll es möglich sein direkt im Spiel einzusehen auf welchem regionsweiten Ranking ihr euch befindet.

  • Unranked: 0 – 1400
  • Combatant: 1375 – 1600
  • Challenger: 1575 – 1800
  • Rival: 1775 – 2100
  • Duelist: 2075 – 2400
  • Gladiator: 2375 und mehr

In Battle for Azeroth werdet ihr wieder die Möglichkeit erhalten Ausrüstung als Belohnung zu erhalten, deren Itelmevel sich an dem erreichten Ranking orientiert. So erhaltet ihr mit dem Rang Challenger Items von der Stufe aus dem normalen Raidmodus und mit dem Rang Rival aus dem Heroischen Modus.

Anders als bisher werdet ihr die Ausrüstung direkt erhalten, wenn ihr einen bestimmten Rang erreicht habt, nicht wie bisher erst am Ende der Season.

Die Mounts und Titel bekommt ihr wie bisher erst am Ende der Saison. Außerdem sind die Entwickler am überlegen vollkommen neue Belohnungen ins Spiel zu integrieren.

Das neue Eroberungspunktesystem wird es euch erlauben wöchentliche Belohnungen freizuschalten.

Die Entwickler verfolgen das Ziel, dass die Belohnungen wieder mehr dem zeitlichen Aufwand entsprechen, den ihr investiert. Gerade auch in den unteren Rängen. Somit wollen sie euch motivieren wieder mehr an gewerteten Schlachtfeldern teilzunehmen.

Originally Posted by Phalanx

In BfA we are doing some meaningful re-structuring of the PvP itemization system, as well as the ranking system. We’re still massaging the system, but we’d like to share some details which may help alleviate some of your concerns. Keep in mind some of this stuff could still change. No pony promises.

New ranking system
We’re updating the ranking system to better mirror the other games at Blizzard. WoW via arena is actually one of the first competitive games at Blizzard to have a rating system, so it’s fair to say it’s time for an update.

To that end we want to bucket players in rankings similar to StarCraft or Overwatch using labels such as Gold, Platinum etc. (We’re still going to have our own titles (Challenger, Rival, Duelist etc.)) We feel these rankings have grown to common verbage in the competitive PvP community so we’re happy to bring them to WoW. Keep in mind that you’ll still be able to see your rating at end of match and within the UI. And we’re also looking to add your actual rank in the UI as well (as in, you’re rank #10 in the region).

New iLevel reward scheme
Similar as in Legion, we’re going to reward you with better gear based upon your competitive standing. However, in Legion we rewarded you incrementally in a linear fashion. So as you gained more rating, your iLevel gradually increased. We found this didn’t reflect the distribution of players very fairly in terms of appropriate reward for effort in the system. (Translation: The iLevel of rewards was generally too low) In result we’re changing the distribution instead to be something of a bell curve, to match the new ranking system.

What this means is that players in Challenger/Gold (1600-1800 around) will have a chance at ~Normal raid quality loot, Rival/Platinum (starting around 1800) with Heroic Raid quality loot, and so on.

Epic Appearances and other rewards
Different rewards will be tied to different rankings. In Legion you got the entire Epic appearance when you hit 2000 rating, in BfA this will be gradually rewarded to you at different ranks. And you will instantly get the look after you achieve that rank, rather than a end of season calculation.

We totally get the concerns with potentially too broad of brackets. And we definitely agree the competitive spirit often burns brightest at the highest ratings, so it’s something we’ll be mindful of. Season Gladiator mounts (and likely glad titles) will still be a % distribution at end of season like in the past, and we could see new rewards for the upper brackets as we shift some of the others (Epic appearances) downwards.

Weekly Conquest
As discussed in the past, we’re introducing a conquest system based upon past designs. You will earn conquest from doing PvP activities (mostly rated, but some also from War Mode) that will fill a bar for a reward each week. This is intended to be attractive to the average player.

One of our biggest goals with the new system is to better align the effort and reward in contrast to all of the other parts of the game, especially at the lower rankings who perhaps in Legion (or in the past) didn’t see it as worth their time. I think we can all agree that more players doing competitive PvP is a worthwhile goal.

We hope to have these systems live in beta soon, and hope to hear your feedback!

via vanion
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Kalyy

Angefangen mit Gameboy und NES hat es mich irgendwann an den PC getrieben und somit in die Welt von Azeroth verschlagen. Trotzdem treibt es mich regelmäßig noch auf die verschiedensten Konsolen, um dort exklusive Titel zu zocken.

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